Rok 2007 – podsumowanie


Wypadałoby podsumować miniony rok prawda?

Dla mnie jedną z najważniejszych rzeczy było podjęcie pracy oraz zakup MacBook’a :) Potem zaczęła się fascynacja OSX i środowiskiem osób związanych z urządzeniami firmy Apple. Nie spodziewałem się, że są aż tak życzliwi ludzie na tym świecie (to do Was ekipo MacPiva :) ).

  • MacPivo – czyli prawie regularne spotkania przy piwie, herbatce i ewentualnie frytkach. Miejsce na razie stałe: Whispers w Manufakturze (Łódź). Najczęściej w 2 tygodniu miesiąca ale zdarzały się ‚edycje specjalne’ spotkań ;) Najbliższe MacPivo a raczej MacSpotkanie (może zmiana miejsca nastąpi) 11 stycznia 2008.
  • Mój Pierwszy Mac – inicjatywa Pawła Nowaka i dużej grupy użytkowników Mac’ów. Polecam każdej osobie, która chce znaleźć odpowiedź na wiele pytań związanych z OSX/iPod’ami/Mac’ami itp. Też napisałem kilka trików na tą stronę i nawet zostałem wymieniony przez Pawła w newsie na Appleblog.pl ;)
  • Leopard – Nie mogłem nie wspomnieć o premierze tego kotka :) Przyniósł sporo nowości ale i też problemów. Problemy młodości powoli znikają z każdą kolejną łatką ;) Ja na razie wstrzymuję się przed instalacją i czekam na spokojniejszy okres na uczelni, kupienie przeze mnie dysku na Time Machine i kopie plików z aktualnej instalacji OSX’a.
  • Apple Poland – powstało…ale co z tego? Ja osobiście zadowolony jestem z SAD’u i nie wiążę jakiegoś wielkiego optymizmu z Apple Polska (czytaj: obniżek cen, iTunes Store Polska, iPod Product Red). Pożyjemy, zobaczymy ;)
  • AppleBlog Podcast – Paweł Nowak postanowił trochę pogadać zamiast pisania na blogu :) I wychodzi mu to całkiem nieźle. Audycja jest tworzona w Studenckim Radiu Frycz (SRF). Zapraszani są goście więc i pojawiają się ciekawe dyskusje. Trzymam kciuki za tą inicjatywę Pawła (jak i pozostałe) i liczę na kolejne audycje w 2008 roku.
  • iMac – Apple zaprezentowało nam nową wersję swojego komputera All-In-One. Co do wyglądu zdania są podzielone czy zmiany poszły w dobrym kierunku. Razem z nowym iMac’iem pojawiły się też nowe, jeszcze cieńsze klawiatury aluminiowe. Całość razem tworzy naprawdę piękny komplecik – który bym sobie pewnie kupił gdyby nie ta cena ;)
  • iWork / iLife – Leopard musiał mieć swoich ‚2’ kolegów również w nowszej wersji. iWork 08 przynosi ze sobą odpowiednik Excel’a czyli Numbers a iLife nową wersję iMovie.
  • Nowe iPod’y – Shuffle, Nano, Classic, Touch – ten pierwszy to raczej kosmetyczna zmiana (w końcu tylko kolor) ale reszta…nice :) Jeszcze pojawił się Nano i Shuffle Product RED ale nie jest on dostępny w sprzedaży w Polsce.
  • Safari for Windows – musiałem o tym wspomnieć. Nie wyszło tak super jak na OSX (chociaż ja osobiście korzystam bardziej z Firefox’a niż z Safari na Mac’u) ale zawsze lepiej to niż męczarnie na IE ;)
  • Gry na Mac’a w Polsce – Cenega oraz Nicolas Games postanowiły trochę zarobić na maczkowych graczach w Polsce :)
  • Lifting MacPro, MB, MBP, MacMini, AppleTV – zmiany takie jak Santa Rosa, większe dyski i karty pamięci o lepszych parametrach – dobrze, że takie zmiany były ale to żadna rewolucja a normalny rozwój linii. Nowości chyba dopiero nas czekają w tym roku :)
  • iTunes po polsku – dla wielu był to duży problem. Kupowali iPod’a ale obsługa iTunes’a dla nich już była niezbyt prosta. Najpierw na OSX a potem już na Windowsa iTunes mówi ‚po naszemu’ :)
  • Mac Szkoła – ciekawa strona dla początkujących, którzy nie lubią czytać a wolą obejrzeć coś na temat Mac’ów.
  • iPhone – miałem specjalnie nic o nim nie pisać ale…muszę :) Prawie 5mln już sprzedanych telefonów, SDK w drodze, 2.0 podobno też a w Polsce w 2008 roku ma wejść do sprzedaży (nie wiadomo jaka cena, która sieć komórkowa, jaka data premiery).
  • Radiohead – nie jestem wielkim fanem tego zespołu ale ich posunięcie o sprzedaży albumu tylko przez internet i to za dowolną kwotę zasługuje na wymienienie w tej liście. Tak samo zrobił później Saul Williams i też dobrze na tym wyszedł :) Radiohead już podpisało umowę z XL Recordings i wyda normalną, pudełkową wersję In Rainbows ale to i tak duży kopniak dla wytwórni muzycznych. Może to coś da i ceny cd w sklepie odrobinę się zmienią w 2008 roku.

To by było na tyle. Tak prezentował się mniej więcej 2007 rok jeśli chodzi o mój blog oraz świat Apple. Co będzie w 2008 ? Może:

– iTunes Store Polska

– iPhone w Orange/Era/Plus/Play

– obniżka cen produktów Apple przez Apple Polska

Moja sugestia – poczekajmy spokojnie na rozwój wydarzeń i obserwujmy uważnie otaczający nas świat :)

Skomentuj

