Ewolucja logo


Logo firmy, bardzo ważny element w każdej szanującej się firmie. To dzięki temu ‚znaczkowi’ rozpoznajemy producenta danej rzeczy. Czy zmiany logo firm są dobrą rzeczą? Czy zawsze się udają?

Serwis Neatorama (a raczej blog) postanowił porównać niektóre symbole jakie są kojarzone z danymi firmami.

Canon miał ciekawą przemianę:

Camera Kwanon? :) Pomijając to, że nie przypuszczałem wieku tej firmy to pierwsze logo wygląda dość…groźnie :)

A co z Google? Tutaj zmiany są dość proste (tak jak pierwsza obudowa serwera Google – zrobiona z klocków Lego – które kilkanaście dni temu obchodziły 50 lat swojego istnienia):

A co z Apple? Pierwsze logo przedstawiało siedzącego pod drzewem Isaac’a Newtona. Na drzewku wisiało jabłko a opis loga brzmiał tak: „Newton … A Mind Forever Voyaging Through Strange Seas of Thought … Alone.”

Stworzył je Ronald Wayne, który razem ze Steve’em Jobs’em i Steve’em Wozniak’iem założyli Apple. W 1976 roku po 2 tygodniach pracy Ronald stwierdził, że Apple to zbyt ryzykowna zabawa i swoje 10% udziałów zamienił na jednorazową wypłatę w postaci 800$.

Jobs postanowił uprościć logo i poproszony o to Rob Janoff z agencji Regis McKenna stworzył kolorowe logo. Dzisiaj logo jest jeszcze bardziej estetyczne i proste:

Na stronie Neatorama znajdziecie inne loga firmy (m.in.: Adobe, Microsoft) i krótkie opisy jak powstawały.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s