Pierwszy dzień z Leopardem


Tak jak mówiłem wiele razy po zakupie dysku zewnętrznego postanowiłem dokonać upgrade’u systemu.

Takim sposobem wczoraj wieczorem został zainstalowany na moim MacBook’u Leopard. Dzisiaj doszła aktualizacja do 10.5.2 oraz najnowsze łatki do Time Machine i AirPort’a.

Time Machine dostał z mojego 500GB dysku (WD Home 500GB FW400 / USB 2.0 / eSATA) 120GB na swoje kopie zapasowe mojego dysku o pojemności 80GB (zajęte miejsce na tą chwilę to 33GB). Reszta to partycja przeznaczona na iTunes Library i inne pliki, których nie zawsze będę potrzebował na dysku MB.

Rozdzielenie MB z katalogiem iTunes Library ma pewien minus, dysk wyłączony = brak dostępu do muzyki, filmów, podcastów i tv shows :( Niestety iTunes nie ma możliwości umieszczania w osobnych katalogach / dyskach / partycjach w/w rzeczy. Dlatego też od dzisiaj oglądanie podcastów albo będzie u mnie odbywało się przy biurku albo będę musiał zgrywać na iPod’a i oglądał ‚komfortowo’ w łóżku :P Może jednak się mylę i można jakoś rozdzielić bibliotekę iTunes’a ? Proszę o informacje :)

A jak sam system się sprawuje? Błędy i zgrzyty? Poza koniecznością reinstalacji kilku widgetów to wszystko działa w miarę sprawnie. Jeden widget (MyOSXFreeware) nie otwiera linków w przeglądarce po kliknięciu ich w Dashboard – chyba zrezygnuję z niego i zacznę korzystać bardziej z RSS w Mail. Nie zauważyłem jakiegoś gigantycznego spadku wydajności ani też dużego przyspieszenia pracy systemu. Wygodnie korzysta się z funkcji Spaces, nowy Mail ładnie i przyjemnie daje się ‚używać’ :)

Co wkurza? Zmiana ‚ż’ na ‚ź’ na klawiaturze :P Albo się przestawię albo poszukam jakiegoś sposobu na przemapowanie przycisków. Poza tym wszystko wyjdzie w praniu pewnie :)

Czy polecam przesiadkę na Leoparda z Tiger’a? Dla mnie żadnego problemu nie było, wszystko co potrzebuję działa więc moja odpowiedź brzmi: tak. Przypominam, że nie robiłem czystej instalacji tylko ‚upgrade’ systemu. Chciałbym żeby z taką łatwością i szybkością działały systemy z firmy Microsoft :) Pojawił się dzisiaj SP1 do Visty – może zrobię drugie podejście na PC stacjonarnym – XP coś muli strasznie więc grozi mu format ;)

2 myśli na temat “Pierwszy dzień z Leopardem”

  1. A to mając XP możesz sobie o tak postawić Vistę? :-o

    No patrz, a Mac-user musi *kupić* nowy system… ;-)

Skomentuj

