Kris i Podcasty – Let’s Get This Party Started!


Wczoraj zastanawiałem się o czym mógłbym w miarę regularnie pisać tutaj na blogu.

Po przesiadce na MacBook’a i ogólnie na system OSX zacząłem intensywnie korzystać z możliwości jakie daje iTunes.

Podcast

Podcasty. Na początku kojarzyły się one tylko i wyłącznie z samym dźwiękiem. Były to jakieś sety DJ’ów, nagrane audycje radiowe itp. Wraz ze wzrostem prędkości łączy internetowych jakie są u Nas w domach podcasty dostały nową formę przekazywania rzeczy do użytkowników – video.

Niektórzy dzielą podcasty na: AudioCast i VideoCast. Moim zdaniem jest to zbędne i tylko komplikuje nazewnictwo. Po prostu – podcast to darmowy program tematyczny zarówno tylko dźwiękowy jak i video, który możemy w prosty sposób ściągnąć na swój komputer przy pomocy np. iTunes’a.

Od razu informuję – iTunes nie ma wyłączności na podcasty :) Można je na przykład pobierać przy pomocy programu Miro. Ja jednak wolę mieć wszystkie multimedia na swoim MacBook’u w jednym miejscu – iTunes Library.

Podcasty to nie sama rozrywka, to także zdobywanie wiedzy (dział iTunesU na przykład posiada wykłady z uniwersytetów z USA). Na pewno w mojej serii znajdą się rzeczy związane z edukacją – nie samą rozrywką człowiek żyje.

Pierwszy ‚testowy opis’ był już na blogu – Quick Tip Of The Week.

W kolejce do opublikowania mam 25 podcastów. Ostrzegam – liczba może wzrosnąć i podróż z podcastami może nie skończyć się tak szybko u mnie na blogu – to chyba dobrze? Będziecie mieli o czym czytać :)

Jutro pierwszy opis – Diggnation.

Zapraszam!

Jedna myśl na temat “Kris i Podcasty – Let’s Get This Party Started!”

  1. Bardzo dobry pomysł. Ja nie mam za dużo czasu na podcasty (na szukanie nowych ciekawych), może jak poznam je najpierw tutaj, to zasubskrybuję:) Tak to było z diggnation… ;)

Skomentuj

